10 Aralık 2010 Cuma

ayva reçeli

Fen ve Teknoloji Dersi Performans Ödevi..
Bu kış ayva reçeli Murat Ege'den.. Geçen yıl da bir turşu maceramız vardı..
- Ayva reçeli yapacağım dedi. Okuldan getirdiği kağıdı dolabın kapağına şıkıştırdı :) Bir taraftan okuyup, bir taraftan yapmaya başladı.
  • Dolabtan 2 adet ayva çıkardı. 500 gr olmalıymış.
  • Bu noktada ben dahil oldum olaya. Oldukça sert olan ayvaların, kabuklarını soyma işini üstlendim. Ona kabukları soyulmuş ve dörde bölünmüş halde verdim.
  • Ben kabuklarını soyarken, oğlum da limonlu su hazırlamıştı kararmasın diye.
  • Ayvalar küp küp kesilerek limonlu suya atıldı.
  • Kesme işi bitince tencereye 2 su bardağı su konuldu. Limonlu sudan alınan ayvalar, tencereye ilave edildi.
  • Yumuşayıncaya kadar pişirildi.
  • Yine ben devredeyim. Bizim aşçı yemeği yapıyor ama tadına bakmıyor:)
  • Ben yumuşadığını söyledim. 1 su bardağı şeker ilave edildi. Üzerine 3-4 adet karanfil atıldı. Koyulaşıncaya kadar kaynatıldı.
  • Salonda dizi seyreden bana seslenildi. -Bu olmuş mudur diye :)
  • Kontrol edildi ve soğumaya bırakıldı.
Bu işler fotoğraflarla belgelendi. Şimdi raporunu yazacak ve reçelle birlikte okula götürecek... Bloğun adresini de verecekmiş :))

Bizim zamanımızda Fen Bilgisi dersinde (Teknoloji kısmı yoktu tabii) performans ödevi var mıydı? hatırlayamadım.. Dönem ödevi altında birşeyler yazar götürürdük galiba.. tek ciltlik Hayat Ansiklopedisi'nden..

1 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Ne kadar güzel :) Benim de büyük kızımla böyle bir maceram oldu. http://bocuruk.blogspot.com/2007/02/gzel-prensesimin-devi-ev-yapimi-yourt.html bloga yazmıştım ben de. Benim zamanımda böyle performans ödevleri falan yoktu. Bizim ödevlerimiz yazmaktan çizmekten ibaretti. Şimdi eğitim bu anlamda daha iyi. İkinizin de ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...