29 Eylül 2012 Cumartesi

mücver



Bu kez eşim mutfağa girdi...
Ve çok sevdiği mücveri yaptı. İlk kez yapmasına rağmen son derece başarılıydı. Ben herşey bittikten sonra, yeme kısmında dahil oldum konuya. Böyle de çok keyifliymiş bu iş :))

Malzemeler:
  •  4 adet orta boy kabak
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı kadar un (kabak büyüklüğüne göre )
  • 3-4 adet taze soğan
  • 2 dilim kadar köylü peyniri (ya da beyaz peynir)
  • yarım demet dereotu
  • kuru nane, tuz, pul biber
  • yarım paket kabartma tozu ( 1 çay kaşığı)
  • kızartmak için sıvıyağ (bizim tercihimiz zeytinyağ)

Yapılışı:
  • Kabakları rendeleyin ve iyice suyunu sıkın.
  • Taze soğan ve dereotunu ince ince kıyın.
  • Yumurtaları çırpın.
  • Peyniri çatalla ezip, yumurtaya karıştırın.
  • Un, kabartma tozu ve baharatları karıştırın.
  • Hepsini derin bir kapta karıştırın. Çok cıvık olmayan bir karışım olması gerekiyor.
  • Kızgın yağa kaşıkla döküp, önlü arkalı pişirin.

12 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok severim mücveri eşinizin ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Ara sıra beylerde girse mutfağa değil mi? Benimkisi hiç girmez.. O daha çok yeme kısmıyla ilgileniyor....Sevgiler..

Gulsen dedi ki...

içine biraz yoğurt ve bir fiske karbonat katmanızı öneririm daha hoş olur sevgilerimle...

SADE KAHVE dedi ki...

hiç peynirli mucver denememiştim. ellerine sağlık güzel fikir...

Fuat Gencal dedi ki...

Hayırlı akşamlar, çok güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar..

Ozlemaki dedi ki...

mmmmmm!

Sütüme Sarelleme Karışma dedi ki...

ne dilesem ki sizin için? Devamı gelir inşallah:))) Keyifli günleriniz daim olsun! Selamlar & sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Açıkçası ben de erkeklere çok yakıştırıyorum mutfağı! bol bol girebilirler :))


sevgiler
cafe Derins..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Eşinin ellerine sağlık.. Bol bol iltifat etseydin bari de tekrar girişmesi için motivasyon olaydı:)))) Sana da afiyet olsun Esmoşum.. Benim oğlum da bayılıyor buna..

ozguluntarifleri dedi ki...

Nefi gorunuyor.Peynirli mucver denememistim mutlaka deneyecegim Esmacim esininde ellerine saglik.
Afiyet olsun.
sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Eşinizin ellerine sağlık. Çok nefis olmuş.

Titanic dedi ki...

Görünüş itibariyle güzele benziyor. Eşinizin emeğine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...