15 Şubat 2012 Çarşamba

sebzeli makarna


Yemeklerdeki çok renkliliği seviyorum ben. Salataya düşkünlüğüm de belki bu yüzden.
Dün akşam kısa sürede hazırladığım bu makarna, tek başına bir öğün benim için.
Tabii bu durum bizim geleneksel sofralarımıza uymuyor..  illa ki önüne, yanına birşeyler yapılıyor.
Alışkanlık işte..

Malzemeler:
  • 250 gr makarna
  • 100 gr brokoli
  • 1 adet iri kırmızı biber
  • 2 adet yeşil biber
  • 2 çorba kaşığı konserve mısır
  • Zeytinyağ
  • Tuz
Yapılışı:
  • Ben önce brokoliyi buharda pişirdim.
  • Diğer taraftada, makarnayı haşlanması için ocağa koydum.
  • Siz isterseniz ikisini bir arada da haşlayabilirsiniz. Maalesef bizim evde sade makarnayı tercih edenler de olduğundan, ben ayrı ayrı yapmak zorunda kaldım.
  • Kırmızı ve yeşil biberleri irice doğrayın.
  • Yumuşamış brokolileri, küçük çiçeklerine ayırın.
  • Tavada biraz ısıttığınız zeytinyağa önce biberleri atarak, yüksek ateşte soteleyin.
  • Biberler biraz yumuşayınca brokoli ve mısırları ilave edip, sotelemeye devam edin.
  • En son süzdüğünüz haşlanmış makarnayı sebzelere ilave ederek karıştırın ve ocaktan alın.
Makarnaları çeşitlendirmek mümkün. Yakıştırdığınız her sebzeyle pişirebilirsiniz. Mantarlı, domatesli, ıspanaklı, patlıcanlı vs. İsterseniz krema kullanarak lezzetini daha da arttırabilirsiniz.

Afiyetle kalın..



6 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

esercim ellerine sağlık
vitamin deposu
mmmmmmmmm.
:)))))))

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Bana boyle sebzeli makarnaları sevdirecek biri lazım:))))Mesajım alındı mı bilemiyorum:)
Ellerine saglık canım!
Operimmmm

İnci Yemek dedi ki...

canım ya ,yemede yanında uyu bir sunum olmuş:))çok severim böyle lezzetleri ellerine sağlık canım.
öperim seni..

Tümay Öztürk dedi ki...

Görüntü tam benlik. renkli ve canlı. zaten makarna güzel sebzeler 10 numara. ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

merhabalar 8-22 şubat arası çay kahve bahane etkinliği ev sahibesiyim katılmak isterseniz mutlu olurum sevgiler ....

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Makarnanın her çeşidi bizim evimizin de kurtarıcısı, bu tür sebzelerle besin değerini artırmak da elimizde. Ellerinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...