27 Temmuz 2011 Çarşamba

bademli tavuk pane


Deniz.. Güneş.. ve keyifli bir tatil..
Bu nefis pane de, bir öğle yemeğinden..
Tarif Sevgili Aliye'nin.. Sırrı üstündeki çok baharatlı kaplamasında. Aliyecim önceden hazırlayıp getirmiş kaplama karışımını. Serbay Usta da çok güzel pişirdi. İkisinin de ellerine sağlık..

Ne yapıp edip, aldım tarifi :)

Malzemeler:
  • 500 gr tavuk göğsü
  • 1 yumurta beyazı
  • 50 ml süt ( 1 çay bardağı) 
Kaplama için;
  • 3 yemek kaşığı toz badem
  • 3 yemek kaşığı susam
  • 1 yemek kaşığı kişniş tozu
  • 1/2 yemek kaşığı kimyon
  • 1 yemek kaşığı toz kırmızı biber
  • 2 yemek kaşığı kurkuma*
  • 1/2 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
*Bu baharatı Aliye Hindistan'dan getirmiş. Safran'a benzeyen bir baharat olduğunu belirtti. Grubumuzun gurmelerinden Sevgili Arif de, baharatçılardan bulabileceğimizi safran yerine kullanıldığı bilgisini verdi.

Yoğurt Sosu;
  • 125 gr yoğurt
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı dereotu
  • iri çekilmiş badem (Arif'in önerisi)

Yapılışı:
  • Tavuk göğsü enlemesine ince olarak kesilir.
  • Üzerine süt dökülüp, 20-30 dakika bekletilir.
  • Bu arada tüm kaplama malzemeleri karıştırılır.
  • Yoğurt sosu malzemeleri karıştırılır.
  • Tavuk parçaları önce çırpılmış yumurta beyazına sonra kaplama tozuna daldırılır.
  • Az yağda kızartılır.
  • Yoğurt sosuyla servis edilir.
Bu güzel tarifi en kısa zamanda kendim de denemek istiyorum. Önce eksik baharatlarımı tamamlamalıyım.

Barış-3'e  sevgilerimle..Tanju Okan.. takılmadan   :-)

7 yorum:

tarih84 dedi ki...

kukurma, yine yeni birşey öğrendim sizlerden. Her yeni şey beni daha çok heyecanlandırıyor. Tavuk hastasıyımdır , özellikle de baharatlı tavuk. Çok değişik bir tarifmiş doğrusu, en kısa sürede deneyeceğim. Yoğurda limon eklendiğini de ilk defa duydum değişik.

Unknown dedi ki...

canım nefis bir tarif :)
iyi tatiller

Betül KAVAL dedi ki...

değişik bir tarif. ellerinize sağlık.

sevgiler.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Esmacım; oldukça ilginç bir kaplamaya benziyor bu gerçekten. Susamlı tavuk kaplaması duymuştum ama bu değişik geldi. Ellerine sağlık sen de dahil herkesin canım. İyi tatiller..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Esmacım; oldukça ilginç bir kaplamaya benziyor bu gerçekten. Susamlı tavuk kaplaması duymuştum ama bu değişik geldi. Ellerine sağlık sen de dahil herkesin canım. İyi tatiller..

Unknown dedi ki...

güzel bi tavuk tarifi.. bende deniycem :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bademle değişik ev güzel,çıtır bir lezzet olmuştur.ellerinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...