30 Ocak 2010 Cumartesi

aşure

ANNEMİN MUTFAĞINDANBu hafta yıllık izin kullandım...
Uzun zamandır bloğuma da vakit ayıramadım. Bu hafta bekleyen tariflerimi ve fotoğraflarımı yayınlamayı düşünüyordum. Ama bir hafta geçmesine rağmen, yine oturamadım bilgisayarın başına...
İznimin 2 gününü ailemle geçirmek istedim. Zorlu bir Uludağ yolculuğu dönüşünde oğlumla beraber Akhisar'da kaldık. Sabah iyice dinlenmiş olarak kalktığımda, mutfaktan miss gibi tarçın ve aşure kokusu geliyordu. Bana özel:))
Kahvaltı sonrasında, kahve keyfinden önce oturup bu güzel aşureyi yedim.
Hımmm, nefiiiss...

Malzemeler:

  • 2 su bardağı aşurelik buğday
  • 4-5 su bardağı su (2 kez)
  • 1/2 su bardağı nohut
  • 1/2 su bardağı fasulye
  • 1 kg şeker
  • kuru üzüm
  • kuş üzümü
  • elma
  • portakal kabuğu rendesi
  • karanfil
  • tuzsuz fıstık, ceviz, badem, susam, çam fıstığı, tarçın, nar, kuru kayısı
Bu liste arzunuza ağız tadınıza göre değişebilir veya uzayabilir. (mercimek, incir, pirinç, vs.) Ama malzeme arttıkça şekerin tadını ve kıvamını kontrol etmeniz, gerekiyorsa şeker veya sıcak suyu arttımanız gerekebilir.



Yapılışı:
  • Buğdayı akşamdan güzelce yıkayıp, 4-5 bardak su ile biraz kaynatıyoruz. Sabaha kadar tencerede bekletiyoruz.
  • Sabah suyunu çekmiş olan buğdaya yine yaklaşık 4-5 bardak sıcak su ilave ederek iyice pişiriyoruz.
  • Yine akşamdan kabartılan nohut ve fasulyeyi, sabah ayrı ayrı tencerelerde pişiriyoruz.
  • Buğdaya önce şekeri ilave ediyoruz. Ardından pişen nohut ve fasulyeleri, istediğiniz kadar da (1 avuç gibi) kuru üzüm ekliyoruz. Ve 5-10 dakika daha kaynatıyoruz.
  • Daha sonra ocağı kapatıp aşure daha sıcakken küçük küçük doğradığımız elmaları ve portakal kabuğunu ilave ediyoruz.
  • Kaselere alıp, istediğimiz gibi süslüyoruz.
Aşure yerken oğlum, aşurenin hikayesini bilip bilmediğimi sordu. Ve anlatmaya başladı. Sosyal Bilgiler öğretmeni anlatmış..
-Nuh'un gemisinin son günlerinde, ellerindeki yiyecekler giderek azalmış ve ayrı ayrı kimseye yetmeyecek kadar bakliyat ve kuruyemişler kalmış sadece. Birisi de bunların hepsini karıştırarak yemek yapabiliriz demiş. Ve buradan aşure çıkmış...
Bilmiyordum !.... :)

5 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerınıze sağlık afiyetler olsun..
Her daım bereketlı sofralarınız olsun yuvanızda..
Sevgilerle..

Esma Ercengiz dedi ki...

Teşekkür ederim Sevil Hanım.
Sevgiler..

Dilek Mutfakta dedi ki...

görüntü muhteşem,afiyet olsun..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Annenin ellerine sağlık Esmacım.Sevgiler.Mine

Esma Ercengiz dedi ki...

Sevgili Dilek, görüntüye ben de bayılıyorum. Baktıkça bir kaşık alasım var:)
Minecim teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...