6 Mart 2009 Cuma

yemek masaları...

Tüm günün koşuşturmasından sonra ailemizle biraraya geldiğimiz, bedenlerimizin ve yüzlerimizin birbirine döndüğü yerdir yemek masaları.
Hayatı yaşadığımız koca bir günün ardından, akşam yemeğinde buluşuruz hepimiz. Bu değil midir aslında akşam yemeklerimizi özel kılan...
Ve maalesef yemekten sonra bedenler dönmez mi hemen televizyon ya da bilgisayar ekranlarına....

İşte bu yüzden benim için çok özeldir yemek masaları...
Hele bir de sevdiklerimizi ağırlıyorsak, değmeyin keyfimize.
Geçtiğimiz hafta sonu ailem konuk oldu masamıza.
Ailem...
Hayatımdaki özel insanlar.
Bu özel insanlara bir yakışıklı daha katıldı üç ay önce. Ve bu dünyalar tatlısı, halasına yumurta almaya geldi. Oğlumla ben bebişe Süpriz Yumurta vermenin daha hoş olacağını düşündük. Hediyesini de verdik annesine. O sanki anlarmış gibi gülücükler dağıttı bize. Onun gülücükleriyle daha bir keyiflendik o akşam.

Annem gündüzden her zaman ki gibi mutfaktaki yerini aldı. Tatlı bir telaşla bize güzel lezzetler hazırladı. Haa bu arada hatırlarsanız annem bize konuk aslında. Ev sahibi olan benim. Ama ben annem varken ana yemeği, çorbayı ve pilavı ona bırakıp kaytardım galiba. Zaten o bu işe her zaman gönüllü. Çalışıyorum ya.. kıyamaz.. ' bütün hafta yoruluyorsun' der. Canım annem benim...
Nefis bir buğday çorbası yaptı bize. İçine küçük küçük etler de doğradı. Ana yemek olarak da fırınlanmış bir et yemeği yaptı. Ve tabii yanına pilav. Bana en kolaylarını hazırlamak kaldı.


Sevdiğim yeşilliklerden oluşan renkli bir salata. Marul, roka, maydanoz, taze soğan, kurutulmuş domates, mısır, taze domates, salatalık turşusu karışımını nar ekşisi, limon ve zeytinyağı ile tatlandırdım.


Süzme yoğurtla hazırladığım cevizli havuç.
Havuçları rendeleyip hafifçe zeytinyağında kavurdum. Ceviz, sarımsak, tuz ve süzme yoğurt ile karıştıdım.



Pancar salatası
Pancarları haşladıktan sonra kabuklarını soyup, küp küp doğradım. Sarımsakları ince ince kıydım. Bol limon, tuz ve zeytinyağı ekledim.

Tatlı olarak da şambali vardı.İki haftadır sevgili eşime vakit bulup bir şambali yapamadım. O da en sonunda dayanamayıp dışarıdan alıp gelmiş. Zaten dışarıdan aldıkları esas şambaliymiş.
Karar verdim. En kısa zamanda hakiki bir şambali yapıyorum ve burada yayınlıyorum....

16 yorum:

Murat Ege Ercengiz dedi ki...

yemekler harika görünüyor

Gunes ile LEZZETLI TATLAR ZAMANI dedi ki...

çok güzel elineize sağlık ;) Afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

yazılarının devamını merakla bekliyoruz ESERcimmmmm

Adsız dedi ki...

buğday çorbasının tarifini detaylı alabilirmiyiz....
çok güzel görünüyorlar eminim tadları da nefistir.
başarılar........

Esma Ercengiz dedi ki...

Herkese teşekkür ederim. Buğday çorbasının tarifini annemden alıp yayınlayacağım.

Unknown dedi ki...

Eserciğim,Biz(AY+KE)sana başarılar diler ,herşey için teşekkür ederiz...Herşey çok güzel ....
Şansın açık olsun....

Esma Ercengiz dedi ki...

Teşekkür ederim AY+KE'ciğim :))
Yemek masalarında ki beraberliğimizin devamı dileğiyle....

Adsız dedi ki...

EsEr'ciğim süpersin, tebrik ederim. İyiki vakit buldukça. Yoksa yandık. Bu ne güzel tarifler. Mutlaka yumurtalı börülceyi de koymalısın tadı çok iyiydi. Başarılar dilerim arkadaşım.

AYNUR DEMİRTAŞ ERGUN

Adsız dedi ki...

ESER'CİĞİM GERÇEK ŞAMBALİ TATLISININ TARİFİ KONUSUNDA KAYINPEDERİMDEN YARDIM İSTEDİM. BİLİYORSUN PASTACI KENDİSİ. DENİZLİDEN GELDİKLERİNDE BİRLİKTE YAPACAĞIZ.

A.D.E

Esma Ercengiz dedi ki...

Canım benim teşekkür ederim.
Yumurtalı börülceyi ben yapmamıştım o gün:)
Ama senin için yapar yayınlarım. Ve beraber yeriz:))
Sonra da sen beni yürüyüşe çıkarırsın:)

Esma Ercengiz dedi ki...

A.D.E'cim gerçek şambali ustasıyla tanışacağıma çok sevindim. Birlikte yapma fikri de süper....
Teşekkür ederim.

aylin dedi ki...

canım arkadaşım,seni çok sevmem için bir neden daha çıktı işte..Süper bir girişim,tebrikler.Her türlü yardıma açığım,hemen hemen hergün bu tür yemek bloglarında dolaşırım.Ev mutfağından çıkan tarifler daha samimi ve de inandırıcı gelir bana,artık hergün burayı ziyaret edeceğim,öpüyorum..

Esma Ercengiz dedi ki...

Aylincim desteğin için çok teşekkür ederim. Gerçekten bu tür bloglar çok fazla. Ve süper siteler var. Benim ki tamamen keyif için. Ama hergün çok zor. Vakit buldukça:))

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım
tariflerini deniyorum eline sağlık çok lezzetli ağlayan pasta ve levrek tarifini kendi yorumlarımı:) katarak denedim gerçekten leziz oluyor anneciğinin buğday çorbası tarifini de en kısa zamanda bekliyoruz tabii vaktin oldukça....

Mine Çeliktaş Demirsoy

Esma Ercengiz dedi ki...

Minecim, tariflerimi denemenden çok memnun oldum arkadaşım. Buğday çorbasını annemden öğrenip yazacağım.

Meltem dedi ki...

Arkadaşım bu güzel şeyleri yaparken beni neden çağırmıyorsun bakayım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...